HOME
Nieuwe V8 302ci

Na 12 seizoenen en 85.000km gaf mijn V8 het op; één van de lagers van de nokkenas was genoeg versleten om te beginnen schilferen. Deze stukjes werden opgenomen door de oliepomp waardoor dat asje brak. Dat resulteerde in het wegvallen van de oliedruk wat ik dan weer opmerkte. Op zondag 2 september na een rit met een aantal Mustangdrivers vertrok ik in Tielt om even later de weggevallen oliedruk te zien. Ik stopte dus snel maar het was natuurlijk al veel te laat. Ik liet de auto wegtakelen (goede service van de VAB) tot bij Miguel, gelukkig maar 6km verder. Daar werd al snel de diagnose gesteld die later ook correct zou blijken. Tot zover seizoen 2012 dus. Er stond nog een weekend Ermelo (TMCN) en een driedaagse in Trier op het programma....

Die zondag werd ik netjes thuisgebracht door Mustangdriver Marc, die plots een volle hardtop had. Thuis wachtte er enkel een akelig lege garage. Bij de pakken blijven zitten, helpt niet dus besliste ik snel een revisie motor te bestellen. Een deal werd gesloten bij Miguel voor dit werkje. Nadat ik op een woensdag al eens langs geweest was om de diagnose te bevestigen en de stukken lagerschelp zelf te zien ging ik nog eens richting Pittem om de oude motor er uit te halen. Best een werkje ! Klik op de onderstaande links om de foto’s te zien.

1)De diagnose wordt gesteld.
2)Uithalen van de oude 302ci.
3)Opknappen van de onderdelen die worden herbruikt.
4)Opknappen van de motorruimte.
5)De nieuwe V8.(opbouw)
6)Inbouw van de motor.
7) Klaar !
Start van de laatste rit te Zwevezele met een paar Mustangdrivers.