Het nieuwe blok.
Als nieuw kloppend hard voor mijn fastback koos ik voor een revisie 302 blok uit de US. Het werd uit blok uit 1987 volledig vernieuwd, nieuwe oliepomp, nieuwe pistons, connecting rods, nieuwe lagerschelpen voor de krukas en nokkenas, deze assen zelf geslepen indien nodig, gerviseeerde cilinderkoppen met geharde klepzittingen, kortom een nieuwe motor. Op deze manier hoef ik mij de komende jaren geen zorgen te maken. Hieronder de foto's van de opbouw.
VoilĂ , dat is em ! Zo komt de motor aan, nieuw, netjes en in het zwart.
De voorkant, met een nieuwe dubbele "timing chain".
Na ontvetten, afplakken en spuiten in Ford Corporate Blue zie ie er zo uit.
Zicht op de onderkant, met een nieuwe oliepomp en de zeef gemonteerd.
Gemonteerd: distributiebehuizing, waterpomp, benzinepomp, oliedruksensor, oliefilter, carterpan en pijlstok en de nieuwe harmonic balancer.
Het inlaatspruitstuk zit erop en de nieuwe chromen kleppendeksel bedekken de cilinderkoppen.