HOME
Roestherstelling

Ik had al een tijdje gezien dat er rechts achteraan aan de wielkasten, en erin, roest was en het laatste jaar werd het wel snel slechter. Dus hoog tijd om actie te ondernemen. Ik bracht de fastback bij Miguel en demonteerde zelf het interieur achteraan en maakte de rocker panel molding los. Dan werd het serieus: hamer en slijpschijf en even later liet de roestduivel zich goed zien. Een herstelling van tijdens de restauratie in 1996 was de oorzaak van het kankergezwel in de wielkast. Tevens was er een stuk in de chassisbalk en de carosserie waar er roest was. Er was ook een stukje aan de achterkant van diezelfde wielkast waar een nieuw stukje in werd gelast. De binnenzijde van beide wielkasten werd ook aangepakt en netjes in het zwart gezet. Na een beetje spuitwerk ziet alles er als nieuw uit en is er geen roest meer te bespeuren.

Als er gelast moet worden is het best om het interieur te verwijderen
Het roestplekje op de chassisbalk
Deze stukjes metaal waaraan de rocker panel molding aan vastzit, roesten en zorgen er dan voor dat de chassisbalk begint te roesten.
Klop klop en dan heb je dit